فن

بعد وفاة الفنان سعيد صالح الفنانين يتخلوا عنه في جنازتة

الصفحة العربية- خاص توفى الفنان سعيد صالح تاركاً جيلاً بعده محب له فقد مليء البسمة على شفاه العديد من الناس ومن اصحابة ولكن بعد وفاة الفنان سعيد صالح الفنانين يتخلوا عنه في جنازتة.

هذا ماحصل للفنان القدير الفنان الكوميدي والرائع سعيد صالح الي غاب تاركاً بعده العديد من الأسئلة للاصدقاء واقربائه ومحبية.

سعيد صالح ذلك الإنسان الي لا يدخل في مسرحيه إلا ويضع افياته على المسرح ليسعد الحضور ومن يشاهده على القنوات والفيديوهات, هاهو سعيد صالح يتركنا ويتركهُ اصدقاء له.

وفاة الفنان سعيد صالح الفنانين يتخلوا عنه

هذا وفي جنازة الفنان القدير سعيد صالح لم نجد من الفنانين الا اثنين واو ثلاثة فقط ممن حضر تشييع جثمان الفنان الراحل, وقد علق على عدم الظهور بعد وفاة الفنان سعيد صالح الفنانين يتخلوا عنه في جنازتةصديق دربة عادل امام, الي علق بأنه لم يستطع ان يذهب لمراسيم الدفن بسبب انه يقضي إجازته مع عائلتة ولم يعلم بموعد الجنازة الا قبل دقائق من الدفن.

شاهد هنا :   خبر حبس الإعلامية ريهام سعيد لمدة عام مع الشغل بتهمة الضرب والقذب اخبار الفن 8-5-2015

سلام ياصاحبي ماهكذا يترك الصاحب صاحبة

مقولة تنطبق على الفنانين عادل امام وسعيد صالح بسلام ياصاحبي وتنطبق على عادل إمام كملة ماهكذا يترك الصاحب صاحبة, حيث ترك جنازته ولم يحضر للمراسيم واكتفى بالعزاء والمواساه على صفحته على الفيس بوك.

رد فعل عائلة سعيد صالح من عدم الحضور للفنانين

قالت ابنة الفنان سعيد صالح هند على صفحتها على الفيس بوك معقبة على عدم حضور الفنانين في جنازة والدها بالتالي.

طيب .. بعد اذنكم انا بطلب من كل اللى فكر و قرر ان الفنانين ماعندهومش اصل و عندهم جحود عشان محدش جه جنازة بابا بدل ما يشغل نفسه بده يشغل نفسه بالدعاء ليه .. افيد له لانه محتاج ده .. لحظة ما سعيد صالح توفى انا اللى قررت سرعة الدفن .. لان اكرام الميت دفنه .. و لان بابا كان موصى يدفن فى مسقط رأسه فى المنوفيه .. و لأن كان عندى سفر ساعتين عشان اوصل للمقابر .. و لأنى كنت عايزة الحق نور ربنا .. و لأن حاجات كتير مش مضطرة اشرحها .. باختصار اولوياتى ادفن اب توفى .. مش فنان توفى .. طبعا انا عارفة ان مصر كلها حزينة عليه و ده على راسى .. بس ده مش سبب لاتهام حد بالجحود .. الفنانين دول اهلى نمرة 2 .. و محدش سابنى .. و على ما الناس عرفت كنت انا سافرت .. و اهتمامى الاول و الاخير كان بسرعة دفنه .. و بدل ما كان 1000 واحد هيمشى فى جنازته فى القاهرة لقيت محافظة المنوفية كلها فى جنازته هناك .. و اللى هنا و اللى هناك عند ربنا واحد فى الأجر و الثواب .. فلو سمحتوا ادعوا له بس هو محتاج ده ولا حاجة غير ده .. و من فضلكم كمان مرة محتاجة احزن على ابويا فى سلام مش فى مهاترات لا هتودى ولا هتجيب لانه هو اصلا فى حتة تانية خالص
العزاء ان شاء الله الثلاثاء فى مسجد عمر مكرم.

حيث كان رد فعل هند ابنة الفنان الراحل رد محرج للفنانين الي تناسوا او الي لم يحضورا المراسيم.

شاهد هنا :   صح النوم الحلقة 4 عبر قناة يمن شباب 4 رمضان 1434

 

 

نتيجة التقييم
[Total: 0    Average: 0/5]
بعد وفاة الفنان سعيد صالح الفنانين يتخلوا عنه في جنازتة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.